2 days

Sommarlovet kunde inte börjat bättre! Vår klass och parallellklassen hade bestämt att vi skulle ha picninc vid bryggan för att säga hejdå på riktigt och ha en trevlig kväll tillsammans. Eftersom vi hade så mycket pengar kvar av klasskassan gick några tjejer iväg till närmsta affär och köpte allt som behövdes till picnicen: godis, kex, jordgubbar, chips, engångsgrillar, korv, köttbullar, dricka o.s.v. Engångsgrillarna var såklart till för att grilla korvarna, men det blev också en del skolböcker, haha. Kvällen blev grym, helt klart den bästa kvällen på länge! När alla hade proppat i sig korv och annat gott cyklade några iväg igen för att köpa glass (vi hade ju fortfarande kvar pengar), det blev Ben & Jerry´s för nästan 800 kronor. Ni skulle sett allas miner när glassen staplades upp till ett stort torn!

Kommer verkligen sakna alla klasskompisar, men som tur är det många som ska gå på samma gymnasie som jag och på andra gymnasier i närheten, så någon gång kommer man säkert stöta på de flesta hoppas jag!

Sen får jag inte glömma att berätta vad som hängde igår. För några veckor sedan var jag på dansaudition för att försöka komma in i en specialgrupp på dansskolan. Jag bestämde mig ungefär en halvtimme innan det började att jag skulle gå, för jag var inte riktigt säker på om det ens var någon idé, men igår morse fick jag ett mail att jag är en av de fem som ska få börja i gruppen! Jippi! Det ska bli superkul! Nu hoppas jag bara att Viktoria som nu är i New York också var en av de fem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0